چگونه ترکیدگی لوله آب و فاضلاب را تشخیص بدهیم

چهارشنبه 29 آبان 1398
16:51
تیم تخلیه چاه آریا

چگونه تشخیص دهیم لوله آب و فاضلاب دچار ترکیدگی شده است؟

لوله های آب و فاضلاب جزء مهمترین موارد تاسیساتی ساختمان ها هستند. که ایجاد ترکیدگی لوله آب و فاضلاب می تواند، مخاطراتی را برای پیکره اصلی ساختمان به همراه داشته باشد. لذا اینکه چگونه تشخیص دهیم لوله آب و فاضلاب دچار ترکیدگی شده است؟ بسیار اهمیت داشته و می تواند در رفع این ترکیدگی بسیار موثر باشد. البته با دانستن چندین مورد شناسایی محل ترکیدگی لوله به راحتی امکان پذیر می باشد.

چگونه ترکیدگی لوله آب و فاضلاب را پیدا کنیم؟

یکی از اتفاقات پرهزینه ای که در بسیاری از ساختمان ها به وجود می آید. ترکیدگی لوله آب و فاضلاب می باشد. اما جدای از بررسی ترکیدگی و رفع این مشکل، تشخیص ترکیدگی بسیار حائز اهمیت است. اگر چه لازم است. که همیشه اقداماتی برای جلوگیری از ترک خوردگی لوله ها انجام داد. اما می بایست جدای از افراد متخصص هر فردی آموزش تشخیص دادن ترکیدگی لوله آب و فاضلاب را بداند. تا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی در لوله های آب و فاضلاب اقدام به برطرف نمودن آن کنند. در صورتی که ترکیدگی لوله به موقع تشخیص داده نشود. در قسمت حوالی طوله نم کشیدگی پیدا خواهد شد و بوی رطوبت به مشام می رسد.

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب

روش های تشخیص ترک خوردگی لوله های ساختمان

یکی از مشکلاتی که در ساختمان های ایجاد می شود. وجود نم و رطوبتی است که بر اثر ترکیدگی لوله آب و فاضلاب آشکار می شود. که برای جلوگیری از انجام این عمل بهتر است در ابتدا هنگام ساخت و ساز ساختمان ها و اقدامات لوله کشی تمام استانداردهای لوله کشی رعایت گردد و از بهترین و مرغوب ترین قطعات لوله و مصالح استفاده شود. اما در صورتی که یکی از موارد زیر را مشاهده شد. اولین مورد می تواند ترکیدگی لوله آب و فاضلاب باشد. در صورتی که شیرها تماما بسته باشد اما کنتور آب همچنان چرخش داشته باشد. مبلغ قبض آب تفاوت قیمت قابل توجهی نسبت به قبوض گذشته داشته باشد. دیوارهای اطراف لوله تغییر رنگ داشته و دچار نم و رطوبت شده باشند. گچ دیوار پوسته شده و یا باد کند. سرامیک های دیوار یا کف ساختمان و یا موزاییک ها لقی پیدا کنند. سفیدک یا شوره در قسمتی از دیوار مشاهده شود. لوله های فلزی دچار زنگ زدگی شده و قسمتی از دیوار زرد رنگ شود و....

روش ها تشخیص ترک خوردگی لوله های ساختمان

یک روش ساده برای تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب

در برخی موارد ترکیدگی لوله آب و فاضلاب به قدری ناچیز است. که با هیچ از نشانه های ذکر شده قابل تشخیص نمی باشد. در چنین حالتی دستگاه های نشت یاب و مخصوص تشخیص ترکیدگی لوله و مخصوص می توانند. مشکل ایجاد شده را رفع نمایند. این گونه دستگاه ها طوری طراحی و ساخته شده اند که به راحتی هر گونه نشتی و نم وجود داشته در لوله های آب و فاضلاب را در عمق دیوارهای ساختمان تشخیص می دهند و بدون تخریب های اضافه محل دقیق ترکیدگی لوله را مشخص می نمایند.

نشت یابی لوله های آب و فاضلاب

نشت یابی لوله های آب و فاضلاب

لوله های آب و فاضلاب از جمله وسایل ضروری وجود داشته در هر تاسیسات ساختمان ها به حساب می آیند. که در بنای ساختمان استفاده ی فراوانی دارند. اما با تمام مصرف و مزایایی که این لوله ها دارند. گاهی اوقات دچار معایبی نظیر ترکیدگی لوله، نشتی و گرفتگی می شوند. لذا برای خسارت بیشتر به ساختمان بهتر است در ابتدا عمر لوله های ساختمان مورد بررسی قرار گیرد. زیرا اگر لوله ها دارای عمر بالایی باشند. در اثر فنر زدن و یا استفاده از اسیدهای قوی دچار پوسیدگی و ترک خوردگی شده اند. لذا می بایست به طور کلی همراه با هزینه های بالا لوله کشی ساختمان و یا نهایتا بخشی از لوله کشی تعویض گردد. اما اگر در ترک ردگی و نشتی بر اثر فشار وارد آمده به لوله، تکان های نابهنگام ساختمان و ... باشد. می بایست به استفاده از روش های ذکر شده محل ترکیدگی لوله را پیدا نموده و هر چه سریع تر به رفع ترک خوردگی لوله اقدامات لازم انجام شود.

[ بازدید : 443 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی آریا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]