آشنایی با انواع روش های تخلیه چاه

چهارشنبه 29 آبان 1398
16:59
تیم تخلیه چاه آریا

انواع روش های تخلیه چاه

گرفتگی چاه توالت فرنگی و یا لوله سینک ظرفشویی از جمله مشکلاتی است که ممکن است که در هر مکانی به وجود آید. معمولا افراد به محض مشاهده چنین مشکلی به دنبال یافتن بهترین راهکار برای باز کردن لوله می گردند. بهترین و مطمئن ترین روش، تماس با شرکت تخلیه چاه، می باشد، چرا که آنها به دلیل داشتن تجربه و مهارت می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی مشکل شما را حل کنند. اما علاوه بر این، اگر افراد بخواهند خودشان اقدام به باز کردن لوله توالت نمایند، می توانند از روش های گفته شده در این مقاله استفاده کنند و به کمک آن بدون پرداخت دستمزد به کارگران شرکت تخلیه چاه، مشکل چاه توالت خود را حل نمایند. از این رو برای آشنایی با انواع روش های تخلیه چاه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از تلمبه برای تخلیه چاه

یکی از متداول ترین و مرسوم ترین روش هایی که از گذشته های دور برای بازکردن لوله های گرفته از آن استفاده می شد، استفاده از تلمبه های دستی، فنجانی و یا قیفی می باشد. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید، حتما باید تلمبه را مقداری گرم نمایید، چرا که تلمبه هایی که خشک و یا کاملا شق و سفت باشند، به خوبی نمی توانند به تخلیه چاه و بازکردن لوله های آن کمک کنند. نحوه انجام کار به این صورت است که در ابتدا باید تلمبه را به طور کامل به کاسه توالت چسبانده و سوراخ آن را کاملا پوشش دهید و به طور دقیق تلمبه را بالا و پایین ببرید. این عمل را تا جایی ادامه دهید که لوله کاملا باز شود.

استفاده از تلمبه برای تخلیه چاه

استفاده از دیلم برای بازکردن لوله چاه توالت

دیلم، وسیله ای است که به کمک آن به راحتی می توانید، هم لوله توالت فرنگی و هم لوله توالت ایرانی را باز کنید. برای بازکردن لوله به کمک دیلم می توانید آن را به صورت مارپیچ به داخل لوله وارد کرده و دسته آن را تا جایی که امکان دارد، بچرخانید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که دیگر دسته در برابر چرخش مقاوم شده و ثابت بماند. در این زمان است که شما به محل گرفتگی لوله برخورد کرده اید و باید آن را تخلیه کنید.

برای تخلیه، دیلم را تا حد امکان داخل بروید، تا جایی که دیگر بیشتر از آن داخل نشود و سپس آن را بیرون بکشید، با بیرون کشیدن دیلم مشاهده خواهید کرد که موادی بر روی آن چسبیده است. اگر بعد از این اقدام گرفتگی لوله برطرف نشد، با چند بار تلمبه زدن می توانید آن را به طور کامل برطرف نمایید.

استفاده از دیلم برای باز کردن چاه توالت

تخلیه چاه به وسیله پمپ

علاوه بر تلمبه و دیلم، شما می توانید از پمپ هم برای تخلیه چاه استفاده کنید. برای این کار کافی است که داخل چاه آب ریخته و بعد از آن اقدام به پمپ زدن نمایید و این کار را تا جایی که لوله باز شود، ادامه دهید. فشار آب وارد شده به سیفون به بازکردن لوله کمک زیادی می کند.

تخلیه چاه به وسیله پمپ

لوله بازکنی به کمک دستگاه تراکم هوا

استفاده از دستگاه تراکم هوا، روش دیگری است که برای باز کردن لوله توالت ها مورد استفاده قرار می گیرد. روش هایی که جلوتر به آن اشاره کرده ایم، معمولا برای گرفتگی های جزئی و کوچک موثر خواهند بود، اما این روش علاوه بر گرفتگی های جزئی، گرفتگی های خیلی شدید و جدی را نیز برطرف می نماید.

دستگاه تراکم هوا، به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توان از آن برای انواع گرفتگی های گوناگون استفاده کرد، به طوری که به وسیله قابلیت تنظیم فشاری که بر روی آن تعبیه شده است، می توان برای هر نوع گرفتگی میزان فشاری متناسب با همان نوع گرفتگی را ایجاد نمود. دستگاه تخلیه هوا برای باز کردن لوله، در ابتدا باعث تراکم در داخل خود شده و سپس آن را با شدت بسیار زیادی که از قبل تنظیم کرده است، خارج کرده و به این صوت لوله و چاه گرفته شده را باز می کند.

تخلیه چاه به کمک دستگاه تراکم هوا

[ بازدید : 463 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی آریا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]